Види конкуренції

1. Досконала (або вільна): на ринку бере участь безліч незалежних фірм, самостійно приймають рішення, що виробляти і в якому обсязі.


Умови:

а) обсяг виробництва окремої фірми незначний і не робить істотного впливу на ціну товару;

б) товари однорідні;

в) покупці добре поінформовані про ціни;

г) продавці незалежні один від одного;

д) Ринок не обмежений, тобто можливий вільний доступ будь-якого, хто побажає стати підприємцем.

Досконала конкуренція формує ринковий механізм утворення цін і самонастроювання економічної системи.

Цей вид конкуренції має лише теоретичне значення, хоча є ключем до розуміння більш реальних ринкових структур. У цьому і є її цінність.


2. Недосконала: цей вид з'явився в зв'язку з утворенням монополій. І характеризується концентрацією капіталу, виникненням різних організаційних форм підприємств, посилення контролю за природними, матеріальними і фінансовими ресурсами, а також вплив науково-технічного процесу.


Підвидами є: монополія і омегополія.

Монополія - це виключне право виробництва, що належить одній особі, групі осіб або державі.

Виділяють: природну (легальну) і штучну, а також чисту і абсолютну.


Монополістичні фірми створюють бар'єри для входження на ринок нових фірм; обмежують доступ до джерел сировини і енергоресурсів; використовують високий рівень технологій; застосовують більш великий капітал і т. д.


Штучні монополії утворюють ряд конкретних форм - картель, синдикат, трест, концерн.


Картель - це союз двох і більше фірм однієї галузі промисловості, де учасники зберігають свою власність на засоби виробництва та продукти виробництва, а створені товари самі реалізують на ринку, визначаючи ціну, частку ринку і встановлюючи квоту.


Синдикат - це та ж картель, тільки відмінність в умовах реалізації готової продукції - для цього створюється певна контора.


Трест - це монополія, де власність на засоби виробництва і готову продукцію спільна.


Концерн - це союз незалежних підприємств різних галузей промисловості, де фінансовий контроль над усіма учасниками здійснює головна фірма.


Характерні риси:

1. Володіння досить точною інформацією про споживачів і потенційних конкурентів;

2. За допомогою реклами може впливати на формування попиту споживачів;

3. Може впливати на замовника в особі державних установ або на компанії контрагентів.


Олігополія - це існування декількох фірм, зазвичай великих, на плечі яких припадає основна частина продажів галузі.


Проникнення на ринок нових фірм складно в силу великих капітальних витрат.


3. Цінова - це штучне збивання цін на товар. Тут широко використовується цінова дискримінація, за певних умов: продавець-монополіст, наявність сильної маркетингової політики у фірми; неможливість перепродажу товару у первісного покупця. Даний вид конкуренції особливо часто застосовується у сфері послуг.


4. Нецінова - це конкуренція, здійснювана за допомогою вдосконалення якості продукції та умов її продажу.


Проведення нецінової конкуренції може здійснюватися за двома напрямками:


1. Конкуренція по продукту, тобто відбувається поліпшення технічних характеристик товарів чи пристосовність товарів до потреб споживачів. Даний напрямок грунтується на прагненні захопити частину ринку, випускаючи нові товари, які принципово відрізняються від своїх попередників.


2. Конкуренція за умовами продажу, тобто це поліпшення збуту шляхом поліпшення сервісу обслуговування покупців: реклама, пільги, вдосконалення торгівлі. Можливе застосування незаконних методів - промислове шпигунство, переманювання фахівців, виготовлення підроблених аналогів, гірших за якістю, і багато іншого.

TRANSLATER

ФРАНШИЗЫ

ПАРТНЕРЫ

НАШИ СМИ

ВЛАСТЬ

ИНВЕСТИЦИИ В УКРАИНУ

УКРАИНА - ЕС

ГОРЯЧАЯ ЛИНИЯ